Tavaszi teatippek 2. rész: Tavaszi fáradtság ellen

Idén korán érkezik a tavaszi fáradtság. Az enyhe idő miatt sok ismerősöm panaszkodik gyakori fejfájásra, levertségre, fáradtságra… Ezek mind a tavaszi fáradtság tünetei.

Miért érezzük így magunkat, amellett, hogy várjuk a tavaszt és örülünk a jó időnek?

A fő ok:

télen a szervezetünk lelassul, „raktároz”. Többet, vagy nehezebb ételeket eszünk, kevesebbet mozgunk, rövidek a nappalok, korán sötétedik, így akár 3-4 órával kevesebbet vagyunk a levegőn, mint tavasztól őszig.

Tavasszal, ahogy ébredezik a természet, hosszabbodnak a nappalok, a szervezetünk is ébredezni kezd, megkezdi az öntisztító, méregtelenítő folyamatokat, valamivel gyorsul az anyagcserénk, észrevétlenül több időt töltünk otthonunktól távol, hiszen tovább világos van.

Ezek a folyamatok fáradttá tesznek, kimerültnek érezzük magunkat, hiszen szervezetünk „dolgozik”.

Mit tegyünk ellene?

Gyorsítsuk meg a tisztító folyamatokat, egy kis rásegítéssel!

Méregtelenítő szerveink a vese, máj és epe, ezek működését érdemes teákkal, gyógyteákkal fokozni.

Májtisztító teák: máriatövis, körömvirág, bodzavirág, katáng, ezerjófű, csalán, dió

Vesetisztító teák: mezei zsurló, aranyvessző, diólevél, csalán, málnalevél, citromfű, hárs

Epetisztító teák: natúr zöld tea, mezei katáng (epekő esetén is!), dió, csalán, aranyvessző.

Tisztítás után érdemes az immunrendszert erősíteni, vigyünk be a szervezetbe sok vitamint, ásványi anyagot, antioxidáns-dús ételt-italt. Ez utóbbiban nagy segítségünkre vannak a teák is!

Létezik néhány igazi antioxidáns bomba tea, ezeket érdemes minden nap fogyasztani, 1-2 csészével valamelyikből, amelyik ízlésünknek leginkább megfelel:

maté tea, zöld tea, matcha japán zöldtea, hibiszkusz levél (koffeinmentes), rooibos tea (koffeinmentes).

Immunerősítő teák is léteznek, melyeknek magas a C-vitamin és az ásványianyag tartalma: csipkebogyó, hibiszkusz, rooibos, gyömbér, levendula, rózsa tea.

További élénkítő tippjeim, ha már feltöltötted a tea raktáradat:

Fontos a reggeli rutin, íme az én tippjeim:

– ébredés után ne pattanj ki rögtön az ágyból, feküdj még pár percig, és képzeld el, milyen napot szeretnél. Mit fogsz csinálni, kivel fogsz találkozni, mit akarsz elérni. De csupa pozitív dologra gondolj.

– nyújtózz néhányszor, mielőtt felülnél. Kéz- és lábfejeddel körözz párat, hogy beinduljon a vérkeringés.

– ha belefér az idődbe, tornázz pár percet, mielőtt felöltöznél. Az idő itt nem lehet kifogás: néhány jógagyakorlat vagy pár perc klasszikus bemelegítés már csodákat tesz a testeddel reggelente.

– igyál meg egy pohár langyos vizet. Ez megadja az alapját a jó emésztésnek, ami pedig a méregtelenítés és a jó emésztés alapfeltétele.

– mindig reggelizz! Ezt ne spórold ki a reggeledből. Elég pár falat, de ne indulj el otthonról üres gyomorral. Reggeli után jöhet egy csésze zöld tea! Így garantáltan felfrissülve kezded a napot!

Tavaszi teatippek sorozat hamarosan folytatódik!

A teatipp- sorozat első rézét pedig ITT találod!